Na rynek trafiły nowe ciągniki marki Farmtrac. Maszyny rolnicze oznaczone 685 DT oraz 690 DT reprezentują segment najpopularniejszych w Polsce ciągników. Ich silniki posiadają moc maksymalną zbliżoną do 100 KM. Napędu użyczył im Perkins 1104 D.
Farmtrac Tractors Europe z Mrągowa jest jednym z najmłodszych (działa od 2000 r.) producentów ciągników w Polsce. Specjalizuje się w produkcji maszyn małej i średniej mocy. Nowe ciągniki są reprezentantami drugiej z tych grup. Przeznaczono je dla gospodarstw o różnorodnych potrzebach, związanych z orką, siewem, nawożeniem, pracami gospodarczymi, zbiorem płodów rolnych, jak również transportem rolniczym. Farmtrac 685 DT oraz 690 DT są identyczne gabarytowo, a różnią się od siebie mocą maksymalną silnika.
Perkins i Carraro
W konstrukcji obu ciągników zastosowano sprawdzone rozwiązania konstrukcyjne. Napęd pochodzi od silnika Perkinsa, oznaczonego 1104 D, będącego obecnie jednym z najpopularniejszych motorów stosowanych w europejskich traktorach średniej mocy. Maszyny napędzane są na cztery koła, a układ przeniesienia napędu oraz przednia oś pochodzą od firmy Carraro. Trzonem układu napędowego jest dwutarczowe, suche, sterowane elektrohydraulicznie sprzęgło. Operator dysponuje mechaniczną przekładnią z kołami o stałym zazębieniu i 24 biegami do przodu oraz 24 do tyłu. Prędkość jazdy wynosi od 1,51 do 40 km/h. Układ kierowniczy jest sterowany hydrostatycznie. System hamulcowy oparto na tarczach, hamulec postojowy jest sterowany ręcznie.
Hydraulika z regulacją
Sprzęgło wałka odbioru mocy (WOM) ma niezależne sterowanie. Prędkość obrotowa WOM to 540 obr/min, przy 1.600 obr/min jednostki napędowej. Układ hydrauliczny posiada regulację siłową i pozycyjną. Pompa pracuje pod ciśnieniem 180 bar. Obie maszyny są zaopatrywane w sześć szybkozłączy, pozwalających na obsługę różnego rodzaju osprzętu wykorzystywanego do prac polowych i gospodarskich, np. kosiarek, ładowaczy, opryskiwaczy, pługów (wał odbioru mocy ma sześć wypustów). Ciągniki posiadają relatywnie duży prześwit (378 mm) co pozwala im pracować również w mocno pofałdowanym terenie. Traktory seryjnie zaopatrywane są w ogumienie o rozmiarze 12,4-24 (przód) oraz 18,4-30 (tył).
Nowe kabiny
Ciągniki wyposażono w nowe, dwudrzwiowe kabiny, wykonywane w innej znanej polskiej firmie zajmującej się sprzętem rolniczym, Metal-Fachu Sokółka (woj. podlaskie). W stosunku do wcześniej stosowanych rozwiązań (kubatura samej kabiny wzrosła o ok. jedną dziesiątą) zwraca uwagę znacznie większa część przeszklona, co poszerza pole obserwacji operatorowi. Elementami seryjnego wyposażenia są m.in. systemy grzewczy i wentylacyjny, uchylane okna boczne i tylne, otwierany dach, spryskiwacz i wycieraczka szyby przedniej, wycieraczka szyby tylnej, lusterka boczne, reflektory robocze (przednie i tylne) w dachu kabiny. Opcjonalnie oferowany jest system klimatyzacyjny.
  
    
    
    
      | Silnik | wysokoprężny, czterocylindrowy, 4.400 ccm | 
    
      | Moc maksymalna | 82 KM | 88 KM | 
    
      | przy obr/min | 2.200 | 2.200 | 
    
      | Maks. mom. obrotowy | 352 Nm | 368 Nm | 
    
      | przy obr/min | 1.400 | 1.400 | 
    
      | Skrzynia biegów | mechaniczna, zsynchronizowana, z rewersem i reduktorem | 
    
      | Mechanizm różnicowy | blokowany mechanicznie | 
    
      | Mak. udźwig podnośnika | 3.100 kg | 
    
      | Wydatek pompy hydraulicznej | 50 l/min | 
    
      | Maks. kąt skrętu kół przednich | 55 stopni | 
    
      | Masa własna | 3.980 kg | 3.987 kg | 
    
      | Dł. / szer. / wys. | 4.280 / 1.970 / 2.560 mm | 
    
      | Zbiornik paliwa | 84 l |