Samochody ciężarowe. DAF CF 75 (od 2001 roku)
            
				DAF CF ceniony jest za przestronne szoferki i jakość wykonania. Pojazd ten nie jest jednak ideałem pod względem wytrzymałości i zdarzają mu się typowe awarie - według użytkowników najczęściej kapituluje przednie zawieszenie. Ktoś, kto zastanawia się nad kupieniem DAF-a CF powinien się solidnie nad tym zastanowić. Wśród typowych awarii CF-a wymienia się psującą się sprężarkę powietrza, problemy z krzyżakami na wale napędowym oraz awarie łożysk kompaktowych w tylnym moście. DAF miewa także problemy z elektryką - na szczęście zwykle drobne. Poza tym w DAF CF prędko rdzewieje tłumik. 
CF 75 to środkowa wersja średniego modelu DAF-a. Zwykle pojazd ten jako podwozie ma trzy osie i napędy 6x2 lub 6x4, zdarzają się także wersje 4x2 i dużo rzadziej 8x4. CF 75 występuje również jako ciągnik siodłowy 4x2. Najpopularniejsze trzyosiowe podwozia CF 75 mają rozstawy osi od 4.300 do 6.600 mm.
W pojeździe spotkać można jedną z trzech szoferek - dzienną, sypialną z jedną koją i podwyższoną Space Cab z dwoma łóżkami. We wszystkich jest wysoki tunel silnika. Pozytywnie oceniany jest za to komfort ich resorowania oraz wykonanie. Gorzej wypada zawieszenie kół, szczególnie przednich, w którym często wymienia się sworznie resorów i końcówki drążków kierowniczych. Zazwyczaj pneumatyczny tył psuje się rzadziej.
CF 75 napędzane jest silnikiem Paccar PR (w istocie jest to jednostka Cumminsa) o pojemności 9,2 litra. Motor ten jest lepiej oceniany niż mocniejsza jednostka z DAF-a 85, która miewa problemy z głowicami. Silnik PR z modelu 75 ma trzy wersje mocy: 250, 310 i 360 KM. Średnio w trzyosiówce spala około 27 litrów ON na 100 km, najmocniejsza wersja nieco powyżej 30 l. Wśród skrzyń biegów dominują niemieckie ZF-y, najczęściej są to manualne przekładnie o 8, 9 lub 16 biegach.
Wśród typowych awarii CF-a wymienia się psującą się sprężarkę powietrza, problemy z krzyżakami na wale napędowym oraz awarie łożysk kompaktowych w tylnym moście. DAF miewa także problemy z elektryką - na szczęście zwykle drobne - szybko przepalają się obrysówki, posłuszeństwa odmawiają silniczki elektrycznie sterowanych szyb. Prędko rdzewieje tłumik. Części są łatwo dostępne i mają porównywalne ceny z konkurencją.
ekspert: Zbigniew Sumiński, GTL Pojazdy Użytkowe w Gdańsku:
- DAF to wygodny pojazd, ceniony przez użytkowników. Wymagana jest jednak dbałość o interwały zalecanych przez producenta wymian. Trzeba liczyć się z dość częstymi awariami przedniego zawieszenia. Nie ma problemu z typowymi częściami eksploatacyjnymi, ale po nietypowe trzeba udawać się do ASO. Zaletą jest łatwy dostęp do większości elementów wymagających wymiany.
  
    
    
      | DMC | 24.000 kg | 
    
      | Ładowność | 14.375 kg | 
    
      | Rozstaw osi | 5.350 mm | 
    
      | Poj. siln. / cylin. | 9,2 l / R6 | 
    
      | Moc maksymalna | 360 KM | 
    
      | przy obr/min | 2.200 | 
    
      | Maks. mom. obr. | 1.450 Nm | 
    
      | przy obr/min | 1.200-1.700 | 
    
      | Skrzynia biegów | ręczna 6+1 | 
    
      | Przykładowe rozmiary ładowni (kontener) | 
    
      | długość | 7.280 mm | 
    
      | szerokość | 2.440 mm | 
    
      | wysokość | 2.250 mm | 
  
  
    
    
      | Chłodnica | 3.035 zł | 
    
      | Sprzęgło | 1.866 zł | 
    
      | Reflektor | 745 zł | 
    
      | Tarcza hamulcowa | 726 zł | 
    
      | Filtr oleju | 56 zł | 
    
      | Filtr powietrza | 153 zł | 
  
  
    
    
      | Reflektor | 250 zł | 
    
      | Zderzak przedni | 300 zł | 
    
      | Szyba czołowa | 900 zł | 
    
      | Chłodnica | 750 zł | 
  
  
    
    
    
      | 2002 | 712 | 65,5 | 
    
      | 2003 | 560 | 78,9 | 
    
      | 2004 | 385 | 87,7 | 
    
      | 2005 | 104 | 94,3 | 
    
      | 2007 | 150 | 165 |