Maszyny budowlane. Nowa ładowarka New Holland
            
				To topowa przedstawicielka koparek kołowych należącej do Fiata firmy New Holland. Obok Case New Holland wchodzi natomiast w skład CNH - wytwórcy maszyn budowlanych i rolniczych. Podobnie jak inne maszyny serii B nowa ładowarka posiada unikalny system zarządzania mocą, który przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa. Podstawową zmianą w największej ładowarce w ofercie New Holland jest zastosowanie nowej jednostki napędowej. W tym wypadku producent zdecydował się na silnik amerykańskiej firmy Cummins, w mniejszych ładowarkach stosuje motory własnej konstrukcji (sygnowane nazwą CNH).
New Holland wraz z firmą Case wchodzą w skład grupy CNH, która m.in. pod tymi dwoma markami wytwarza maszyny budowlane i rolnicze. CNH należy zaś do koncernu Fiata i produkuje swoje maszyny budowlane we Włoszech. Debiut ładowarki W270B na naszym rynku miał miejsce w zeszłym roku, podobnie jak innych maszyn serii B; pisaliśmy już o ładowarce kołowej W190B ("AMT" nr 32 z 2008 r.). Ładowarka W270B zastąpiła na rynku maszynę pierwszej generacji o oznaczeniu W270 (całą poprzednią serię określa się nieformalnie literą A). Nowa maszyna ma masę operacyjną 23,4 tony i można w niej stosować łyżki o pojemności od 4 do 4,6 m sześc.
Silnik z USA
Podstawową zmianą w największej ładowarce w ofercie NH jest zastosowanie nowej jednostki napędowej. W tym wypadku producent zdecydował się na silnik amerykańskiej firmy Cummins, w mniejszych ładowarkach stosuje motory własnej konstrukcji (sygnowane nazwą CNH). Sześciocylindrowy, turbodoładowany diesel o oznaczeniu QSM11-C ma pojemność 10,8 litra i maksymalną moc 320 KM. Silnik spełnia oczywiście obowiązującą normę emisji spalin Tier 3A. Ciekawostką tej jednostki jest system zarządzania mocą, który New Holland stosuje także w innych maszynach budowlanych oraz rolniczych. Przy pełnym obciążeniu jednostka wykorzystuje wszystkie 320 konie mechaniczne. Dzieje się tak np. podczas podnoszenia łyżką ciężkich ładunków lub też przy szybkim przemieszczaniu się z nimi. Przy normalnej, lżejszej pracy motor generuje "tylko" 296 KM, gdy zaś maszyna porusza się bez ładunku, włącza się program ekonomiczny. W tym ostatnim silnik W270B wykorzystuje maksymalnie tylko 240 KM. Takie rozwiązanie przyczynia się do oszczędności paliwa, producent nie podaje jednak, o ile mniej pali nowa ładowarka od starszej.
Skrzynia z Niemiec
Napęd nowej ładowarki przenoszony jest za pomocą automatycznej skrzyni produkcji niemieckiej firmy ZF. Skrzynia ta ma cztery biegi w przód i trzy w tył. Oczywiście jest to model Power Shift, który pozwala na samodzielny wybór przełożenia przez operatora. Posiada on także funkcję blokowania wybranego biegu, tak by sterownik przekładni nie zmieniał go w górę lub w dół samoczynnie pod obciążeniem (przydaje się to np. na stromych podjazdach z ładunkiem, gdy chce się przez dłuższy czas jechać na dość wysokich obrotach). Maksymalna prędkość nowej ładowarki podczas jazdy do przodu to 37,4 km/h, do tyłu W270B potrafi jechać z prędkością 25,8 km/h.
Statyczne obciążenie wywracające w pełnym, 40-stopniowym skręcie wynosi w tej maszynie od 16.700 do 16.900 kg w zależności od zastosowanej łyżki. Nowa ładowarka New Holland może ładować na maksymalną wysokość 2.970 mm.
  
    
    
    
      | Case 821C | 2001 | 19 t | 5,2 tys. mtg | 199 tys. zł | 
    
      | Cat 924G | 2001 | 12 t | 10 tys. mtg | 150 tys. zł | 
    
      | JCB 408 BZX | 2004 | 6 t | 1,1 tys. mtg | 90 tys. zł | 
    
      | Komatsu WA470-5 | 2004 | 24 t | 8 tys. mtg | 249 tys. zł | 
    
      | Liebherr 541 | 1997 | 15 t | 10,7 tys. mtg | 145 tys. zł | 
    
      | O&K 145C | 1998 | 23,5 t | 13,3 tys. mtg | 184 tys. zł | 
    
      | Volvo L45D | 1999 | 7,5 t | 3,5 tys. mtg | 74 tys. zł | 
    
      | * dane z www.Truck.pl |