Maszyny rolnicze. Nowe ciągniki Kubota M108S
            
				Kubota jest marką znaną głównie z ciągników małej i średniej mocy. Jednym z większych w gamie był dotychczas ciągnik M105S. Teraz zastąpił go traktor oznaczony M108S. W stosunku do poprzednika maska ciągnika jest bardziej skośna, aby mniej ograniczała widoczność z kabiny. Zastosowano teleskopowe lusterka. Łatwiej otwierać maskę z gazowymi podnośnikami teleskopowymi. W kabinie zamontowano ciekłokrystaliczny wyświetlacz. Fotel operatora ciągnika marki Kubota jest pneumatycznie amortyzowany. Podnośnik jest regulowany mechanicznie (regulacja siłowa, pozycyjna i mieszana).
Tak jak poprzednik, M108S jest maszyną uniwersalną. W dużych gospodarstwach może pełnić funkcję pomocniczą, w średnich i małych rolę traktora podstawowego.
Łatwa obsługa
Kubota M108S należy do najmniejszych i najlżejszych ciągników w grupie o mocy nieco ponad 100 KM. W stosunku do poprzednika maska jest bardziej skośna, aby mniej ograniczała widoczność z kabiny. Zastosowano teleskopowe lusterka. Łatwiej otwierać maskę z gazowymi podnośnikami teleskopowymi. W kabinie zamontowano ciekłokrystaliczny wyświetlacz. Fotel operatora jest pneumatycznie amortyzowany. Podnośnik jest regulowany mechanicznie (regulacja siłowa, pozycyjna i mieszana).
Moc jest z nim
Napęd z 3,8-litrowego silnika przenoszony jest poprzez hydrostatyczny układ kierowniczy. Skrzynia ma elektrohydrauliczny przełącznik zakresu prędkości (opcja tzw. żółwia i zająca). Zapewnia możliwość jazdy z prędkością 1,7-38,2 km/h. Elementem dodatkowym może być jednostopniowy wzmacniacz momentu obrotowego, zwiększający liczbę przełożeń do 32 do przodu i 32 do tyłu. Przy wzroście obciążenia wystarczy wcisnąć odpowiedni przycisk na dżojstiku, a moment wzrasta o jedną piątą. Skrzynię można wyposażyć w tzw. biegi pełzające. Liczba przełożeń do przodu i do tyłu wzrasta wówczas do 48. Wał odbioru mocy standardowo pracuje z prędkością 540 obr/min. W trybie ekonomicznym prędkość WOM pozostaje taka sama, jednak przy mniejszych obrotach silnika.
  
    
    
      | Silnik | wysokoprężny, czterocylindrowy | 
    
      | Moc maksymalna | 108 KM / 2.600 obr/min | 
    
      | Maksymalny moment obrotowy | 366 Nm / 1.400-1.600 obr/min | 
    
      | Liczba biegów przód / tył | 16 / 16 | 
    
      | Mechanizm różnicowy | blokady załączane mechanicznie | 
    
      | Maksymalny udźwig podnośnika | 4.000 kg | 
    
      | Wydatek pompy hydraulicznej | 65 l/min | 
    
      | Maksymalny kąt skrętu kół przednich | 55 stopni | 
    
      | Masa własna | 3.890 kg | 
    
      | Długość / szerokość / wysokość | 4.145 / 2.177 / 2.680 mm | 
    
      | Zbiornik paliwa | 180 l |