Ożywienie na rynku kombivanów. Takie auta wymyślili w drugiej połowie lat 90 Francuzi, a teraz wszystkie francuskie marki wprowadzają nowe modele. Pierwsze uczyniło to Renault, które od kwietnia sprzedaje Kangoo II, a konkurenci właśnie wprowadzają na rynek drugie generacje Citroena Berlingo i Peugeota Partnera. Jakie atuty ma Renault Kangoo II? W naszej ocenie są to: duża ładowność, przestrzeń dla trzech pasażerów z tyłu, proste i szybkie składanie kanapy. Minusy Renault to z kolei: szumy opływowe, kiepskie przyspieszenia i spore testowe spalanie ON.
Testowałem osobowego "Kangura" z turbodieslem 1.5 dCi o średniej mocy 85 KM (są jeszcze 70 KM i 105 KM) oraz w średniej wersji wyposażenia Helios.
Ładowność takiego Kangoo wynosi 650 kg, podczas gdy Fiata Doblo 1.3 Multijet 85 KM Family - 600 kg, a VW Caddy Life 1.9 TDI 75 KM od 429 do 499 kg. Nowy "Kangur" to pakowny wóz. Wrażenie robi przestrzeń dla trzech pasażerów z tyłu. Kangoo "dwójka" to jedno z nielicznych aut tej długości, które naprawdę jest pięcioosobowe. Konkurencyjne kombivany - Citroen Berlingo, Fiat Doblo, Peugeot Partner, VW Caddy Life - są ciaśniejsze z tyłu.
Przemyślana kanapa i fotele
Tylna kanapa (dzielona) zasługuje na pochwałę także z innych powodów. Jej składanie przebiega z dziecinną łatwością. Bierzesz w dłoń uchwyt na górze oparcia i pchasz oparcie do przodu. Siedzisko obniża się, zaś oparcie kładzie się na jego miejsce. Powstaje równa podłoga bagażnika z jednej strony. Teraz to samo robisz z drugiej. Dosłownie kilkanaście sekund i już masz dwuosobowe auto dostawcze. Powrót do poprzedniego stanu jest równie nieskomplikowany. Pociągasz oparcie i kanapa "rozprostowuje się". W Doblo i Caddy Life manewry z kanapą są trudniejsze, w obu autach stawia się ją za fotelami.
Tak jak w innych Renówkach, tylne zagłówki osadzono nisko. Chodzi o to, żeby siedzące tam osoby podniosły je na odpowiednią wysokość. Testowy egzemplarz miał składany fotel pasażera, pozwalający na przewożenie w aucie długich przedmiotów. To dodatek za 400 zł, połączony z praktycznymi stolikami w oparciach foteli.
Wygodny i mało dynamiczny
Kangoo II jeździ lepiej niż Kangoo I i Doblo, choć nieco gorzej niż Caddy Life. Układ kierowniczy jest za mało dokładny. Komfort jazdy dobry, ale za duży jest hałas od powietrza. 85-konny silnik przy dynamicznym prowadzeniu w jeździe mieszanej palił sporo, 6,8-8,4 l /100 km. Daje słabsze przyspieszenia do 100 km/h niż w poprzedniku, 16,0 s wobec 11,3 s. Ale najważniejsze, że Kangoo II odznacza się ładownością.
Plusy
Duża ładowność.
Przestrzeń dla trzech pasażerów z tyłu.
Proste i szybkie składanie kanapy.
Minusy
Szumy opływowe.
Kiepskie przyspieszenia.
Spore testowe spalanie ON.
  
    
    
      | DMC/Ładowność | 1.954 / 650 kg | 
    
      | Liczba miejsc | 5 | 
    
      | Pojemność bagażnika | 660 / 2.866 l | 
    
      | Wymiary pojazdu - dł./szer./wys. | 4.213 / 1.829 / 1.799 mm | 
    
      | Rozstaw osi | 2.697 mm | 
    
      | Silnik | R4, 16V, turbodiesel z common rail | 
    
      | Pojemność skokowa silnika | 1.461 ccm | 
    
      | Moc maksymalna | 85 KM przy 3.750 obr./min | 
    
      | Maksymalny moment obrotowy | 200 Nm przy 1.750 obr./min | 
    
      | Prędkość maksymalna | b.d. | 
    
      | Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym (wg producenta) | 5,3 l/100 km | 
    
      | Skrzynia biegów | mechaniczna, pięciostopniowa | 
    
      | Napęd | 4x2, na przednią oś | 
    
      | Układ hamulcowy | przód i tył tarcze | 
    
      | Wyposażenie pojazdu testowego | ABS, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, klimatyzacja manualna, wspomaganie kierownicy, centralny zamek z pilotem, elektr. regulacja przednich szyb, obrotomierz, radio CD, prawe i lewe boczne drzwi odsuwane przeszklone | 
    
      | Cena brutto | 64.800 zł | 
    
      | Gwarancja mech./perforacyjna | 2 lata / 12 lat | 
    
      | Przeglądy techniczne | co 20.000 km nie rzadziej niż co rok |