Z giełdy. Elizówka
            
				W ostatnią niedzielę przyglądaliśmy się sposobom zawierania transakcji na tutejszej giełdzie. Wielu zainteresowanych kupnem dostawczaka przyjechało z miejscowości oddalonych o kilkadziesiąt kilometrów, dlatego żeby nie pokonywać trasy niepotrzebnie, starali się kupić pojazd "od ręki". Po znalezieniu w gąszczu blaszaków auta, którym byli zainteresowani, sprawdzali stan techniczny. 
W ostatnią niedzielę przyglądaliśmy się sposobom zawierania transakcji na tutejszej giełdzie. Wielu zainteresowanych kupnem dostawczaka przyjechało z miejscowości oddalonych o kilkadziesiąt kilometrów, dlatego żeby nie pokonywać trasy niepotrzebnie, starali się kupić pojazd "od ręki". Po znalezieniu w gąszczu blaszaków auta, którym byli zainteresowani, sprawdzali stan techniczny. Placem do jazd próbnych był oddalony sektor giełdy, na którym nie było samochodów. Ostre przyśpieszenie, za moment kilka gwałtownych skrętów i na koniec hamowanie z piskiem opon. Większość powtarzała manewr kilka razy. Takie testy są tu normą i w ten sposób zawieranych jest gros transakcji.
  
    
    
      | Model | Rocznik/przebieg (tys. km) | Zabudowa | Cena brutto | 
    
    
      | MB 308 2.3 D | 1989 / 189 | skrzynia | 24,5 tys. zł | 
    
      | VW T4 1.9 D | 1991 / 229 | kombi | 8,5 tys. zł | 
    
      | Fiat Ducato 1.9 D | 1994 / 200 | furgon | 11,0 tys. zł | 
    
      | MB Sprinter 2.3 D | 1995 / 230 | furgon | 18,4 tys. zł | 
    
      | Lublin 2.4 D | 1997 / 130 | skrzynia | 15,0 tys. zł | 
    
      | VW T4 2.5 TDI | 1997 / 190 | furgon | 18,9 tys. zł | 
    
      | MB Sprinter 2.9 TD | 1998 / 250 | furgon | 25,0 tys. zł | 
    
      | Citroen Jumper 2.5 D | 2000 / 260 | furgon | 24,0 tys. zł | 
    
      | MB Vito 2.2 CDI | 2000 / 195 | furgon | 36,0 tys. zł | 
    
      | MB Sprinter 2.2 CDI | 2001 / 130 | furgon | 46,0 tys. zł |