Wiadomości z rynku

sobota
28 grudnia 2024

IRU: wyeliminowanie silników spalinowych zagraża łańcuchom dostaw

28 marca 2023

Fot. IRU

 
Transport drogowy, spedytorzy i grupy energetyczne w Europie wezwały do uznania płynnych paliw neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla za długoterminowe rozwiązanie dekarbonizacji, obok elektryfikacji i wodoru, dla dobrze funkcjonującego i stabilnego unijnego sektora logistyki.
We wspólnym liście wysłanym do wiceprzewodniczącego wykonawczego UE Fransa Timmermansa, IRU, Europejska Rada Spedytorów i FuelsEurope – reprezentujące przewoźników drogowych, spedytorów i dostawców energii – wezwały do ​​pełnego i równego uznania płynnych paliw neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla dla wewnętrznych silników spalinowych, obok elektrycznych i wodorowych ogniw paliwowych, w proponowanych unijnych przepisach dotyczących CO2 dotyczących pojazdów ciężkich (HDV).
Operatorzy transportu drogowego i spedytorzy muszą mieć możliwość decydowania, która technologia najlepiej nadaje się do różnych rodzajów operacji, aby osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r.
Dyrektor IRU ds. Rzecznictwa UE, Raluca Marian, powiedziała:
– Łańcuchy logistyczne, które zapewniają zaopatrzenie obywateli UE w żywność, lekarstwa i inne niezbędne artykuły, nie powinny podlegać niepewnemu skokowi w ciemność, który mógłby zagrozić ich stabilności. Propozycja standardu CO2 dla europejskiego sektora logistycznego powinna uwzględniać różne warianty osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Całkowite odejście od silników spalinowych można określić jako niepotrzebny i ryzykowny eksperyment.
IRU wskazuje, że dostępność zrównoważonej biomasy jest więcej niż wystarczająca do zaspokojenia zapotrzebowania na zaawansowane biopaliwa dla transportu. (z)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.