DAF CF Low Deck z zabudową Gniotpol i przyczepą centralnoosiową  to nowy pomysł na lekki transport międzynarodowy po zmianie opłat za przejazd po niemieckich drogach. 
	Tak skonfigurowany zestaw z przyczepą jest interesującą propozycją przede wszystkim dla przewoźników, którzy dotychczas używali 12-tonowych zestawów z lekką przyczepą, z uwagi na niemieckie opłaty drogowe. Z początkiem października Niemcy objęli opłatami pojazdy od 7,5 tony, więc zestawy 12-tonowe straciły rację bytu. Trzyosiowy zestaw DAF-a CF 370 z przyczepą o łącznej DMC 26 ton może zabrać ponad 15 ton ładunku, podczas gdy 12-tonowy 3-osiowy zestaw zabrałby zaledwie kilka ton, a stawka Maut jest taka sama w obu przypadkach.
	Można pomieszkać
	Wyposażenie ciężarówki w kabinę sypialną z dwoma leżankami i wieloma udogodnieniami sprzyja pokonywaniu długich tras. Mniejsza w porównaniu z typowymi ciężarówkami do transportu międzynarodowego kabina przyczynia się do redukcji zużycia paliwa. Wnętrze ładnie, a nawet elegancko wykończono – przyjemna w dotyku jest tapicerka foteli, kierownicę obszyto skórą. Minusem jest wysoki tunel silnika, utrudniający poruszanie się w kabinie – taki jest efekt niskiego zawieszenia szoferki. Wygodną pozycję za kierownicą zapewnia dwustopniowo podgrzewany fotel z zawieszeniem pneumatycznym i wszechstronną regulacją. Zadbano też o pasażera, który ma podobny fotel.
	„Mądrzejszy” od kierowcy 
	Pochwalić trzeba wyciszenie silnika i kabiny. Podczas jazdy dochodzące do kierowcy i pasażera odgłosy pracującego diesla i od kół to zaledwie delikatne szmery. Pełne zawieszenie pneumatyczne zapewnia wysoki komfort jazdy i pozwala w szerokim zakresie regulować wysokość pojazdu.
	Tempomat już nie tylko prowadzi nas za pojazdem poprzedzającym (wystarczy ustawić dystans). Przewidując także ukształtowanie terenu, wykorzystuje GPS, aby ustalić dokładne położenie pojazdu i określić sposób pokonania drogi przez kolejne 1-2 km. Priorytetem jest jazda na najwyższym możliwym biegu przez jak najdłuższy dystans. Efektem jest mniejsza ilość redukcji i praca silnika przy niższej prędkości obrotowej, co ogranicza zużycie paliwa. Po zbliżeniu się do szczytu wzniesienia system zapobiega zmianie biegu na niższy, „odpuszcza” z prędkości, aby siłą bezwładności przetoczyć się przez grzbiet, za którym auto napędzi się z górki. Tempomat niekiedy też czasowo dopuszcza jazdę z prędkością nieco wyższą od zaprogramowanej (w zakresie wcześniej określonych ograniczeń) w celu zmniejszenia zużycia paliwa. Wielokrotne próby pokazały, że często nawet doświadczony kierowca nie jest w stanie prowadzić pojazdu „na nogę” tak oszczędnie, jak czyni to przewidujący tempomat. Na autostradach i drogach ekspresowych można z powodzeniem zdać się na tego asystenta.
	Taki diesel jest w sam raz
	Silnik MX-11 370 jest dobrze dobrany dla takiego zestawu. Z wyważoną proporcją siły i zużycia paliwa. Współpracuje z nim gładko przełączająca biegi zautomatyzowana skrzynia z nadbiegiem AS Tronic, z 12 przełożeniami. 
	To silnik bardziej efektywny od 13-litrowego turbodiesla. Poza tym, w porównaniu z silnikiem MX-13 kabina jest niżej zawieszona i łatwiej do niej wsiadać i z niej wysiadać. Taki 369-konny diesel zużywa nawet do 3% mniej paliwa niż uważany za oszczędny silnik MX-13 (12,9 l). Jednocześnie jest on lżejszy o ponad 180 kg, co umożliwia uzyskanie większej ładowności. Wysoki moment obrotowy dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowej, pozwala łatwo rozpędzać się bez redukcji biegów. 
	Wentylowane hamulce tarczowe na osi przedniej i tylnej pozwalają łatwo wytracać prędkość. Dobrym pomocnikiem jest hamulec silnikowy MX Engine Brake. Jeśli kierowca jedzie przewidująco, pozwala mu unikać używania hamulca zasadniczego. 
	Ciężarówka z przyczepą jest też alternatywą dla zestawu ciągnik z naczepą, dając większą elastyczność w doborze środka transportu, cenną dla tych przewoźników, którzy nie zawsze mają do przetransportowania pełny ładunek. Niekiedy można zrezygnować z przyczepy. Wyposażono ją w trap przejazdowy, co ułatwia za- i rozładunek zestawu przy pomocy wózka widłowego. W czasie jazdy plus takiego zestawu jest taki, że przyczepa mniej zachodzi na zakrętach niż naczepa, więc łatwiej jest wjechać np. w ciasne uliczki.
	
		
			
			
		
		
			
				| Podstawowe dane – DAF CF 370 FA Low Deck | 
			
				| DMC (adm./techn.) | 18/20,5 t | 
			
				| Ładowność | 7,79 t | 
			
				| Wymiary ładowni (wewn.) - dł./szer./wys. | 7.740/2.480/ok. 3.000 mm | 
			
				| Kabina | Space Cab, szerok. 2.300 mm | 
			
				| Rozstaw osi | 5,7 m | 
			
				| Silnik | MX-11, 10,8 l, Euro 6, DPF/SCR | 
			
				| Moc maksymalna | 369 KM przy 1.650 obr/min | 
			
				| Maksymalny moment obrotowy | 1.600 Nm przy 1.000-1.650 obr/min | 
			
				| Zbiorniki paliwa | Aluminiowe, 600 + 600 l | 
			
				| Skrzynia biegów | AS Tronic, 12 przełożeń | 
			
				| Zawieszenie przednie/tylne | Pneumatyczne | 
			
				| Układ hamulcowy | Wentylowane tarcze przód i tył, EBS-3, hamulec silnikowy MX | 
			
				| Wyposażenie pojazdu testowego, m.in.: | ASR, VSC, tempomat ACC, Predictive Cruise Control, z funkcją FCW i EABS, asystent pasa ruchu, centralny zamek,  elektrycznie sterowane szyby i  usterka (ogrzewane), reflektory LED i światła do jazdy dziennej LED, światła przeciwmgielne i doświetlające zakręty, światła Skylights, fotel kierowcy Luxury Air, fotel zmiennika Comfort Air, kierownica obita skórą, elektryczny szyberdach, automatyczna klimatyzacja, lodówka, asystent  kierowcy DPA, monitorowanie obciążenia osi. | 
		
	
 
	 
	
		
			
			
		
		
			
				| Podstawowe dane przyczepy – Gniotpol P1-109, 1-osiowa | 
			
				| DMC (adm./techn.) | 8/10,9 t | 
			
				| DMC zestawu | 26 t | 
			
				| Ładowność | 7,7 t | 
			
				| Oś | Gigant | 
			
				| Długość/szerokość/wysokość ładowni | 7.740/2.480/ok. 3.000 mm | 
			
				| Hamulce | Bębnowe, EBS |