28 kwietnia br. rozpoczął się cykl prezentacji samochodów ciężarowych Volvo do zastosowań budowlanych. Uwaga tych spotkań koncentruje się na innowacyjnym rozwiązaniu Volvo - potrójnej osi zespolonej Tridem.
- Volvo FMX nadaje segmentowi transportu budowlanego wyrazistą tożsamość, a jego wytrzymałość, właściwości jezdne, innowacyjne rozwiązania wspierające wydajność kierowcy powodują, że nasz samochód do zastosowań budowlanych spełnia najwyższe wymagania klientów z tego sektora - mówi Paweł Węcłowski, dyrektor sprzedaży Volvo Trucks Poland.
W trakcie prezentacji, które odbywają się w 10 lokalizacjach w Polsce, klienci mają okazję zobaczyć oraz przetestować samochody Volvo FMX, z potrójną osią zespoloną TRIDEM, z zabudowami KH-KIPPER oraz Volvo FH z zabudową hakową firmy HIAB z układem szybkiego ładowania kontenera.
W czasie, gdy przygotowujemy tę publikację do druku powinna się odbyć już prezentacja budowlanych Volvo Trucks w Volvo Truck Center w Pietrzykowicach koło Wrocławia (28 kwietnia). Na 5 maja zaplanowano pokaz w Volvo Truck Center w Skawinie (ul. Szwedzka), na 12 maja w Kielcach, a 27 maja w Trójmieście. Czerwcowe prezentacje rozpocznie 12.06 spotkanie w Nijhof-Wassink, w Nowej Wsi Wielkiej k/Bydgoszczy (ul. Zakładowa), a później organizatorzy zapraszają do Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym k/Poznania (18.06), do Autosfery w Styrzyńcu koło Białej Podlaskiej (20.06), do Volvo Group Truck Center w Młochowie (23.06), do Volvo Group Truck Center w Kalinówce koło Świdnika (25.06), do Białegostoku (26.06) i w lipcu do Volvo Group Truck Center w Będzieszynie koło Pruszcza Gdańskiego (9.07).
Potrójna oś zespolona Tridem
to innowacyjne rozwiązanie opracowane przez Volvo. Podwozie Volvo FMX 8x4 z pojedynczą osią przednią może być wyposażone w potrójną tylną oś zespoloną z zawieszeniem pneumatycznym, której wleczona oś składowa jest skrętna, sterowana elektro-hydraulicznie. Rezultatem tego jest niespotykanie mała średnica zawracania, co zdecydowanie ułatwia sprawne manewrowanie pojazdem, szczególnie w ciasnym terenie. Przekłada się to na oszczędność czasu kierowcy i mniejsze zużycie pojazdu oraz paliwa.
Inne zalety osi Tridem: - podniesienie osi wleczonej skutkuje mniejszym zużyciem opon i paliwa, a pojazd zwiększa uniwersalność zastosowania - zawieszenie pneumatyczne zapewnia optymalny rozkład nacisków na osie, co oznacza lepsze właściwości trakcyjne; aby zwiększyć je jeszcze bardziej, kierowca ma możliwość korygowania rozkładu obciążenia - posiada doskonałą stabilność podczas podnoszenia skrzyni ładunkowej - oś zespolona Tridem ma nośność max do 36 t - zawieszenie pneumatyczne powoduje, że Volvo FMX posiada "płaską linię brzucha": żaden z istotnych podzespołów nie znajduje się poniżej osi ani nie wystaje poza obrys tylnych opon - zwiększony prześwit stanowi istotną przewagę w wymagającym terenie.
  
    
    
    
      | Volvo Truck Center, Pietrzykowice, ul. Fabryczna 28, 55-080 Kąty Wrocławskie | 28.04 | 
    
      | Volvo Truck Center ul. Szwedzka 9, 32-050 Skawina | 06.05 | 
    
      | Kielce | 12.05 | 
    
      | Trójmiasto | 27.05 | 
    
      | Nijhof-Wassink, ul. Zakładowa 1, 86-060 Nowa Wieś Wielka k/Bydgoszczy | 12.06 | 
    
      | Nijhof-Wassink, ul. Krucza 2, 62-080 Tarnowo Podgórne k/Poznania | 18.06 | 
    
      | Autosfera, Styrzyniec, ul. Sadowa 2, 21-500 Biała Podlaska | 20.06 | 
    
      | Volvo Group Truck Center, Aleja Katowicka 215, 05-831 Młochów | 23.06 | 
    
      | Volvo Group Truck Center, Kalinówka 73A, 21-040 Świdnik | 25.06 | 
    
      | Białystok | 26.06 | 
    
      | Volvo Group Truck Center, Będzieszyn 101, 83-000 Pruszcz Gdański | 9.07 |